Procesy v marketingu a marketingovej komunikácii

Anotácia

Učebnica predstavuje komplexný pohľad na procesný prístup v marketingovom riadení a marketingovej komunikácii. Je určená študentom vysokých škôl, odborníkom a praktikom v oblasti marketingu, ktorí sa zaujímajú o optimalizáciu marketingových činností a efektívne riadenie marketingových procesov.

Publikácia začína definovaním základných pojmov súvisiacich s procesmi v marketingu a marketingovej komunikácii. Autori poskytujú podrobný prehľad historického vývoja manažmentu a vysvetľujú prechod od funkčného k procesnému riadeniu. Tento úvod vytvára pevný základ pre pochopenie komplexnosti marketingových procesov a ich implementácie v rôznych typoch organizácií.

Hlavnou témou učebnice je procesný prístup v manažérstve, ktorý je detailne analyzovaný z hľadiska jeho prínosov pre efektívnosť a účinnosť organizácií. Autori diskutujú o význame strategickej marketingovej analýzy, positioningu, marketingového plánovania, implementácie komunikačných programov a marketingovej kontroly. Tieto aspekty sú prezentované nielen teoreticky, ale aj prostredníctvom praktických príkladov a prípadových štúdií, čo umožňuje lepšie pochopenie a aplikáciu získaných vedomostí v praxi.

Jednou z kľúčových častí učebnice je podrobný rozbor procesov súvisiacich s marketingovou komunikáciou. Autori sa zaoberajú rôznymi formami marketingového výskumu, vzťahom medzi marketingovým výskumom a marketingovým informačným systémom (MIS), kvalitou marketingového výskumu a novými trendmi v tejto oblasti. Tieto kapitoly poskytujú čitateľom ucelený pohľad na to, ako efektívne využiť marketingový výskum na podporu rozhodovacích procesov v marketingu.

Ďalšou významnou témou je orientácia na zákazníka a procesný prístup k zákazníckej orientácii a manažmentu kvality. Autori vysvetľujú, ako procesný prístup môže prispieť k zlepšeniu spokojnosti zákazníkov a lojalite, diskutujú o normách ISO a ich aplikácii v marketingových procesoch. Tieto kapitoly zdôrazňujú dôležitosť kontinuálneho merania a zlepšovania kvality procesov z pohľadu zákazníka.

V záverečnej časti sa autori venujú tvorbe a implementácii marketingových a komunikačných stratégií, externým a interným marketingovým procesom, meraniu komunikačného efektu a spätným väzbám v marketingovej komunikácii. Taktiež sa zaoberajú komunikáciou s nespokojným zákazníkom, vybavovaním sťažností a marketingovým auditom. Tieto kapitoly poskytujú čitateľom nástroje a techniky na efektívne riadenie marketingových procesov a zlepšovanie výkonnosti organizácií.

Základné informácie
  • Názov Procesy v marketingu a marketingovej komunikácii
  • Autor Tamás Darázs, Jarmila Šalgovičová
  • Vydavateľ UCM FMK
  • Rok vydania 2022
  • Kategória vysokoškolská učebnica