Anotácia
Spoločensky zodpovedné podnikanie predstavuje jednu z najvýznamnejších manažérskych koncepcií, ktorú podniky integrujú do svojich procesov. Postupne sa rozširuje aj do oblasti marketingu v konkrétnej podobe spoločensky zodpovedného marketingu. Táto koncepcia, ako ilustruje prax, jasne predstavuje konkurenčnú výhodu pre podniky, ktoré ju aplikujú. To im umožňuje zdokonaliť svoju pozíciu na trhu vo vzťahu k zákazníkom, konkurencii a investorom. Zároveň môžu zvýšiť svoj zisk, posilniť svoju značku, minimalizovať fluktuáciu zamestnancov a zvýšiť príliv nových pracovníkov alebo zlepšiť produktivitu práce. Vzhľadom na súčasné trendy a stále rastúci tlak zo strany zainteresovaných strán sa stala analýza aplikácie tejto koncepcie nevyhnutnosťou.
Cieľom tohto príspevku je analyzovať použitie spoločensky zodpovedného marketingu vo vybraných geografických oblastiach Slovenska, s dôrazom na zvýšenie konkurencieschopnosti stredných podnikov a média. Príspevok prezentuje výsledky kvantitatívneho výskumu, ktorý bol realizovaný prostredníctvom dotazníkového prieskumu. Predkladaný príspevok obsahuje súhrn aplikácie spoločensky zodpovedného marketingu na Slovensku a diskutuje o možnostiach budúceho vývoja v tejto oblasti.
Základné informácie
- Názov The Environmental, Social and Economic Pillar Of Socially Responsible Marketing as a Necessary Condition for Increasing the Competitiveness of Medium-Sized Enterprises in Selected Regions of Slovakia in the Context of Used Media
- Autor Jaroslav Bednárik, Natália Nagyová
- Vydavateľ Media Literacy and Academic Research. Vol.7, No.1, 2024, pp. 114-128
- Rok vydania 2024
- Kategória vedecké štúdie