Čo sme skúmali?
Emočné nabudenie a pozornosť respondentov pri sledovaní reklamného spotu módnej značky vykazujúcej znaky greenwashingu.
Aká bola vzorka?
14 respondentov generácie Y a Z. Výber prebiehal zámerným spôsobom, respondenti boli rozdelení do 2 skupín: (1) respondenti, ktorým boli poskytnutí informácie o greenwashingu a reklamnej aktivite spoločnosti H&M a (2) respondenti bez poskytnutých uvedených informácií.
Aké metódy sme využili?
dermálna encelografia, emociálna valencia, písomné dopytovanie
V rámci skúmania sme si stanovali výskumné otázky:
VO1: Sú respondenti Generácie Y a Z, ktorí boli oboznámení o praktikách značky v oblasti greenwashingu, emocionálne odolnejší voči zavádzajúcim reklamným posolstvám tejto značky?
VO2: Vykazujú respondenti Generácie Y a Z, ktorí neboli oboznámení o praktikách značky v oblasti greenwashingu, pri sledovaní environmentálne orientovaného reklamného spotu vykazujúceho znaky greenwashingu pozitívnejšie emócie ako respondenti, ktorí boli o takýchto praktikách informovaní?
VO3: Stáva sa značka rýchlej módy po vzhliadnutí reklamného spotu vykazujúceho znaky greenwashingu hodnotnejšia pre respondentov, ktorí ?
VO4: Pôsobia na informovaného respondenta informácie poskytnuté v environmentálnych reklamných spotoch značiek rýchlej módy dôveryhodnejšie?
Čo sme zistili? Respondenti, ktorí boli oboznámení o praktikách značky v oblasti greenwashingu, reagovali na marketingovú komunikáciu rozhorčene. Respondenti, ktorí neboli oboznámení o praktikách značky v oblasti greenwashingu, reagovali pozitívne.
Výskum prebiehal v rámci bakalárskej práce Greenwashing a jeho vplyv na spotrebiteľa.