The influence of social media on the young generation’s consumer behaviour of eco-innovations

Anotácia

Cieľom príspevku je identifikovať prejavy nárastu využívania sociálnych sietí spotrebiteľmi patriacimi ku generáciám Y a Z a určiť vplyv sociálnych sietí na spotrebiteľské správanie týchto spotrebiteľov v oblasti ekologických inovácií a pri nákupe ekologických výrobkov.
Výsledky potvrdili trend postupného využívania sociálnych sietí aj na zisťovanie tipov a rád, ako aj na vyhľadávanie potrebných informácií a skúseností používateľov. Výsledky potvrdili, že za posledný rok väčšina respondentov z generácie Y a generácie Z sleduje profily ekologických značiek alebo produktov na sociálnych sieťach a vyhľadáva informácie o zdravom životnom štýle, ekologických produktoch a ekologických alternatívach prostredníctvom sociálnych sietí, aj keď väčšina len príležitostne. Výsledky preukázali vplyv sociálnych sietí na nákup ekologických výrobkov, resp. využívanie ekologických služieb a vplyv základu na spotrebiteľské správanie.

Základné informácie
  • Názov The influence of social media on the young generation’s consumer behaviour of eco-innovations
  • Autor Peter Krajčovič
  • Vydavateľ Globalization and its socio-economic consequences, 2022, pp. 771-779. ISBN 978-80-8154-332-6.
  • Rok vydania 2022
  • Kategória vedecké štúdie