Slovenské médiá priniesli počas návštevy pápeža Františka na Slovensku viac ako 4 500 príspevkov. Vyplýva to z analýzy Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.
Najviac príspevkov bolo publikovaných v pondelok 13. septembra 2021, spolu 1 550 článkov, blogov, relácií a agentúrnych správ. V printových médiách bolo celkovo publikovaných 335 článkov. V televíznom vysielaní bolo odvysielaných 226 príspevkov. Tlačové agentúry vydali spolu 234 agentúrnych správ a článkov. Podrobnejšie výsledky zobrazuje tabuľka 1.
dátum/media typ | Online | Tlač | Televízia | Rozhlas | Podcasty | Agentúrne spravodajstvo | SPOLU |
12.9.2021 | 668 | 10 | 55 | 8 | 6 | 42 | 789 |
13.9.2021 | 1 209 | 165 | 67 | 15 | 8 | 86 | 1 550 |
14.9.2021 | 975 | 160 | 56 | 16 | 12 | 58 | 1 277 |
15.9.2021 | 819 | 0 | 48 | 12 | 3 | 48 | 930 |
SPOLU | 3 671 | 335 | 226 | 51 | 29 | 234 | 4 546 |
Zdroj: vlastné spracovanie (údaje: MONITORA®)
Najviac príspevkov publikovali médiá patriace do vydavateľstva News and Media Holding, a. s. (celkovo 281 výstupov), nasledovala Tlačová agentúra SR (celkovo 272 výstupov). Rozhlas a televízia Slovenska priniesol 122 výstupov. Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 1.

Zdroj: vlastné spracovanie (údaje: MONITORA®)
V online prostrední publikoval najviac článkov portál pluska.sk (celkovo 219), za ním nasledovala TASR (celkovo 210) a portál cas.sk (celkovo 166 výstupov). Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 2.

Zdroj: vlastné spracovanie (údaje: MONITORA®)
Publikované príspevky dosiahli celkovo 526 340 interakcií na sociálnych sieťach. Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 3. Celková hodnota mediálneho priestoru dosiahla takmer 18,3 milióna eur.

Zdroj: vlastné spracovanie (údaje: MONITORA®)
Metodika:
Analýza bola spracovaná pomocou systému MONITORA® za obdobie 12. – 15. 9. 2021. Analyzovaných bolo 2 189 online portálov, 46 televíznych a 8 rozhlasových staníc, 422 titulov periodickej tlače a obe tlačové agentúry.