Cieľ výskumu
Digitálny marketing čelí výzve klesajúcich metrík, pričom adolescenti vykazujú nižší záujem o tradičný reklamný obsah. Cieľom výskumu bolo analyzovať, ako reklamné mémy ovplyvňujú úroveň reklamnej gramotnosti adolescentov, teda ich schopnosť identifikovať komerčný obsah a chápať jeho ciele.
Metodológia
- Kvalitatívna neuromarketingová štúdia doplnená o osobné rozhovory.
- Vzorka: 24 respondentov (adolescenti vo veku 13 – 17 rokov).
- Testovaný materiál: Mémy obsahujúce reklamnú správu, pričom bola sledovaná schopnosť respondentov rozpoznať reklamu a určiť jej sponzora.
Hlavné zistenia
- Adolescenti dokázali rozpoznať predajný zámer mémov, ale len malá časť respondentov bola schopná určiť konkrétneho sponzora.
- Mémy vyvolávali širokú škálu emócií – od radosti až po frustráciu, čo naznačuje ich vysokú emocionálnu angažovanosť.
- Ukázalo sa, že reklamná gramotnosť adolescentov nie je dostatočná na efektívne rozlišovanie medzi zábavným a komerčným obsahom.
- Mémy boli hodnotené ako efektívnejší formát reklamy v porovnaní s tradičnými online bannerovými reklamami.
Výstupy
- Vedecký článok publikovaný v časopise Academic journal of interdisciplinary studies.
- Možné implikácie pre marketérov pri využívaní mémov v digitálnych kampaniach.