Vplyv MEME v marketingu na reklamnú gramotnosť adolescentov

Cieľ výskumu

Digitálny marketing čelí výzve klesajúcich metrík, pričom adolescenti vykazujú nižší záujem o tradičný reklamný obsah. Cieľom výskumu bolo analyzovať, ako reklamné mémy ovplyvňujú úroveň reklamnej gramotnosti adolescentov, teda ich schopnosť identifikovať komerčný obsah a chápať jeho ciele.

Metodológia

  • Kvalitatívna neuromarketingová štúdia doplnená o osobné rozhovory.
  • Vzorka: 24 respondentov (adolescenti vo veku 13 – 17 rokov).
  • Testovaný materiál: Mémy obsahujúce reklamnú správu, pričom bola sledovaná schopnosť respondentov rozpoznať reklamu a určiť jej sponzora.

Hlavné zistenia

  • Adolescenti dokázali rozpoznať predajný zámer mémov, ale len malá časť respondentov bola schopná určiť konkrétneho sponzora.
  • Mémy vyvolávali širokú škálu emócií – od radosti až po frustráciu, čo naznačuje ich vysokú emocionálnu angažovanosť.
  • Ukázalo sa, že reklamná gramotnosť adolescentov nie je dostatočná na efektívne rozlišovanie medzi zábavným a komerčným obsahom.
  • Mémy boli hodnotené ako efektívnejší formát reklamy v porovnaní s tradičnými online bannerovými reklamami.

Výstupy

  • Vedecký článok publikovaný v časopise Academic journal of interdisciplinary studies.
  • Možné implikácie pre marketérov pri využívaní mémov v digitálnych kampaniach.

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*