Prvé mediálne výstupy v súvislosti s novým variantom koronavírusu (B.1.1.529) označovaným ako „omikron“ v slovenských médiách zaznamenávame od piatka 19. 11. 2021. Do konca novembra bolo publikovaných spolu viac ako 2 200 mediálnych výstupov. Najväčší počet zaznamenávame v pondelok 29. 11. 2021 (spolu 883 výstupov). Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 1.
Dátum | Online | Tlač | Televízia | Rozhlas | Agentúrne spr. |
2021-11-17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-19 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-20 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-21 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-22 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-23 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-24 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-25 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021-11-26 | 58 | 0 | 2 | 1 | 0 |
2021-11-27 | 355 | 1 | 23 | 5 | 13 |
2021-11-28 | 377 | 2 | 21 | 5 | 6 |
2021-11-29 | 782 | 37 | 29 | 10 | 23 |
2021-11-30 | 400 | 47 | 25 | 9 | 17 |
Najväčšia interakcia publikovaných príspevkov na sociálnych sieťach bola zaznamenaná v sobotu 27. 11. 2021 (spolu viac ako 56 000 interakcií). Celkovo evidujeme viac ako 130 000 sociálnych interakcií. Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 2.
Vo výsledkoch vyhľadávania sa výraz „omikron“ začal objavovať od 26. 11. 2021. Tento výraz vyhľadávali Slováci najviac 27. 11. 2021 o 19:00 hod. Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 3.
Zaujímavé výsledky prináša analýza záujmu vo vyhľadávaní výrazov „lockdown“ a „očkovanie“.
Výraz „lockdown“ Slováci najčastejšie vyhľadávali 24. 11. 2021 v popoludňajších hodinách, teda deň pred začiatkom tzv. dvojtýždňového lockdownu, ktorý vyhlásila Vláda SR. Záujem o vyhľadávanie však pomerne rýchlo klesol. Výsledky zobrazuje graf 4.
V prípade očkovania môžeme vidieť výraznejšie striedanie záujmu vo vyhľadávaní. Najväčší záujem môžeme vidieť 18. 11. 2021 a 15. 11. 2021. Výsledky zobrazuje graf 5.
Za posledných 7 dní boli v súvislosti s očkovaním najčastejšie vyhľadávané nasledované dopyty:
- očkovanie covid
- očkovanie bez registrácie
Najväčšiu zmenu vo vyhľadávaní zaznamenal dopyt „500 eur za očkovanie“. Najväčší záujem o vyhľadávanie bol 27. 11. 2021 a 30. 11. 2021. Podrobnejšie výsledky zobrazuje graf 6.
Metodika:
Mediálna analýza bola spracovaná pomocou aplikácie MONITORA®, ktorá monitoruje 2 226 webových stránok, 433 titulov periodickej tlače, 47 televíznych staníc/programov, 8 rozhlasových staníc a agentúrne spravodajstvo. Záujem vo vyhľadávaní bol spracovaný na základe údajov a analýzy Google Trends. Hodnoty v grafoch predstavujú záujem vo vyhľadávaní vzhľadom na najvyšší bod v grafe pre danú oblasť a časové obdobie. Hodnota 100 predstavuje najvyššiu popularitu príslušného výrazu. 50 znamená, že má polovičnú popularitu. Skóre 0 znamená, že nebol dostatok dát pre daný výraz.